'Before you assume, try this crazy method called asking.'
Vragen stellen is een vak
Als kind al had ik een hekel aan aannames. Vaak was mijn reactie als iemand iets zei: ‘dat wéét je helemaal niet’. Als ik een beslissing moest nemen, hielpen feiten mij om mijn gevoel te ondersteunen. Nog steeds verzamel ik graag betrouwbare informatie en verschillende meningen voor ik (belangrijke) keuzes maak.
Vragen stellen is een vak. Mijn vak.
Toen ik in mijn werkende leven de overstap maakte van communicatieadviseur naar onderzoeker (een keuze op basis van gevoel ;-)), heb ik mijn communicatiekennis en -achtergrond meegenomen. Ik had altijd al moeite aan de soms kort door de bocht, niet logische en niet respondentvriendelijke vragenlijsten, maar nu werd het mijn missie om vragenlijsten zo te maken en verbeteren dat ze prettig in te vullen zijn en iets meten waar je daadwerkelijk iets mee kan. Uiteindelijk ontstond hieruit De Vragenlijstexpert.
Een goede vragenlijst volgens
De Vragenlijstexpert:
Ontstaat uit een combinatie van taal, communicatie en exact denken: uiteindelijk moet taal vertaald kunnen worden naar bruikbare cijfers.
Nodigt respondenten uit hun verhaal te vertellen: is dus logisch opgebouwd, in de taal van de doelgroep, met ruimte voor een afwijkende mening.
Zorgt daardoor voor verbinding tussen de vraagsteller en invuller en geeft de invuller het gevoel dat hij gehoord wordt.
De juiste feiten zijn goud waard, ook voor jouw organisatie
Ik help ondernemers en organisaties graag om goed onderzoek te doen. Onderzoek waarmee ze écht verder komen. Waarmee ze feiten en inzichten verzamelen om de juiste keuzes te maken en actie te ondernemen.
Keuzes die hun impact vergroten. Acties die de tevredenheid van hun klanten of medewerkers doen toenemen. Waardoor organisaties op alle fronten kunnen groeien.
De juiste feiten zijn gewoon goud waard.